KOMBİNLER & 2013 KURBAN BAYRAMIM- 3

by Kadın Sitesi Moda Güzellik Kadınca on 31 Ekim 2013 Perşembe

Bu bayramda hem bayram ziyaretleri, hemde benim için verilen "gelin daveti yemeği" adı altında yöresel yemeklerin damağıma tat kattığı bir bayram yaşadım. 
başı bağlı kız,tesettür kombin,
Bu kombinim, eşimin dedesinin hediyesi. Tesettüre girdiğim için eşime, "Meleğe benim adıma kıyafet al parasını ben vereceğim. Ne kadar olursa olsun beğendiğini al." dediği ve benimde çok severek aldığım, bayram kombinlerimden en özel kıyafetim :)
Bluz: AKER Etek: AKER Eşarp: PİERRE CARDİN
Çok garip bir tevafuk da oldu. Anlatınca sizde şaşıracaksınız. Dedem bu kıyafeti almadan önce, bayramın birinci günü, başımdaki eşarbı annem hediye etmişti. Bende bu kıyafeti aldım ve eve geldiğimde kıyafete uygun eşarp ararken; bir de baktık ki annemin verdiği eşarp, bu kıyafet için çok uygun. Renk uyumuna o kadar şaşırdık ki :)
başı bağlı kız,tesettür kombin,
Bu yemek daveti eşimin villa da oturan bir akrabasının, benim için evinde verdiği yemek davetinden bir kare. Evin her  köşesi  çok güzeldi. Ve hayatımda ilk kez evde yardımcısı olan evlere ziyarete gittim. Kendi işimi kendim yapan biri olduğum için çok garibime gitti. Yemeğini yiyorsun ve masadan bir şey toplamadan kalkıyorsun. Çayını içiyorsun ve bitirdiğinde onu başkası gelip kaldırıyor, yada tazeliyor.  Bu senaryoları genelde televizyonda görürdüm. Bir ilkim de bu oldu bu bayram :)
başı bağlı kız,tesettür kombin,
Evden çıkmadan önce ayna karşısında hazırlanırken eşimin çektiği bir foto :)

başı bağlı kız,tesettür kombin,aker bluz,aker 2013 kış sezonu kataloğu,
Bluzumun ön boyun kısmından aşağı doğru genişleyen bir pile olması, çok şık görünmesini sağlıyor. Bluzun arka ense kısmında iki bağcık var ve kurdela oluyor. Aceleden onu çekemedim. Ama ilerleyen günlerde detaylı olarak çekip yayınlayacağım inşallah :) 

başı bağlı kız,tesettür kombin,aker bluz,aker 2013 kış sezonu kataloğu,
Bu da kombinimin tamamı. Eteğimin ve bluzumun uyumuna bayıldım. Bluzun önündeki pile ve etekte de bluzuma uygun düğmeler olması... ve etekte de dikkatli bakıldığında ortadan başlayıp yana doğru kalın bir pile olması hareketlilik kattı. Bluzumun kol düğmeleri de çok şık, ama yoğunluktan bu kadar resimleyebildim. Bluzum tarçın rengi tonlarında. Resimlerde renkler pek net çıkmıyor .

başı bağlı kız,tesettür kombin,aker bluz,aker 2013 kış sezonu kataloğu,aker siyah etek,
Burada da eşarbımın uyumu ön plana çıkıyor. Eşarp ve kıyafet uyumu bundan daha güzel olamazdı :) Takılarıma gelince, altın takmayı hiç sevmiyorum ama yeni gelin olunca kayınvalidem de rica edince takmak zorunda kaldım. 
kavurma,fırın yemekleri,
Bu da yemekten aceleyle çekilen fotolardan biri. Kavurma, fırında bezelyeli kıymalı patates.

patlıcan kebabı,
Adıyaman' ın meşhur "Patlıcan kebabı." Benim Patlıcan Kebabı tarifim için TIKLAYIN.
Bunun adı ise, kaburga dolmasının yanında servis edilen "TİRİT"

içli köfte,yöresel yemekler,
İçli köfte, pilav, çorba.

kaburga dolması,yöresel yemekler,
Kaburga dolması :) Resim çok net çıkmadı.
fırın yemekleri,
Bezelyeli kıymanın tepsideki hali :)
zeytin yağlı sarma,lahana sarması,zeytin yağlı yemekler,
Bu da çok severek yediğim ve yaptığım zeytinyağlı sarma. İlerleyen günlerde kendim yaptığım sarmanın tarifini resimli olarak paylaşmayı düşünüyorum.
Aslında sadece bunlar değildi yemekte olanlar ve yemeğe gittiğimiz evler. Bu yemekler iki evin yemeklerinden sadece bir kısmı. Eğer sürekli resim çekseydim, o an' ın tadını çıkaramazdım :) Ben bu bayramda çok güzel vakit geçirdim. Bir sürü ilkler yaşadım, sevdim sevildim. İçime umutlar doldu. Güldüm ağladım. Yeni insanlarla tanıştım. Kısacası her duyguyu tattım. 
İlerde güzel hatıralarımız olsun ve geriye baktığımızda yüzümüzde tebessüm olsun istiyorsak, yaşadığımız her an' ın tadını çıkarmayı bilelim.

DELİYE DEĞİL, KIYMET BİLENE VE ŞÜKREDENE HER GÜN BAYRAM...




Blog, Updated at: 12:58

0 yorum:

Yorum Gönder