Patlı'CAN, CAN' dır :)

by Kadın Sitesi Moda Güzellik Kadınca on 4 Eylül 2013 Çarşamba

         Dün eşimin yoğun ısrarı üzerine; ayda bir kez yaptığım "Patlıcan Kebabı" soframıza renk katıp, midemizde de sevinç yaşattı. 

                                        Buyrun tarif ve resimler :)

          İlk olarak patlıcanları kabuklarını soymadan 2 parmak kalınlığında yuvarlak şekilde kesiyoruz ve tuzlu suya yatırıyoruz. (Ben burada alaca şekilde soydum ama orjinalinde soyulmaması gerekiyor.)  
Patatesler küçük boy seçilmeli ki şekli köfteye uygun olsun. Patlıcanlarda öyle. Daha sonra patatesleri de aynı şekilde yuvarlak doğruyoruz.
           Sonra orta yağlı kıyma,maydanoz, sarımsak, soğan, tuz, kekik, karabiber vs... damak tadınıza göre baharat koyabili

  KIYMANIN ORTA YAĞLI OLMASI ÇOK ÖNEMLİ

                                  Son olarak köftelerimizi de hazırladıktan sonra:
yemek tarifi, patlıcan kebabı,salata

Domatesleri yarım ay şeklinde doğrayıp tuzluyoruz. Patlıcanların tuzlu suyunu süzüp,yıkadıktan sonra,

        Fırın tepsisini yanımıza alıp bu şekilde diziyoruz. Eşim patatesi daha çok sevdiği için ben daha çok patates koydum. Normalde sıralama: Patates,patlıcan,köfte,domates.... diye gider. İsteyen Biber de ilave edebilir :)
       Dizme işlemi bittikten sonra, salçalı, hafif yağlı suyumuzu üzerinde gezdirip, fırına sürüyoruz :)

NOT: Eğer bulunduğunuz il' de fırına yemek veriliyorsa, bu şekilde hazırlayıp fırına verebilirsiniz :) Bizim bulunduğumuz yerde yok o yüzden kendim yapıyorum :)


Salatamın resminide koymak istiyorum :)
salata

Umarım sizlere yararlı bir fikir olmuştur. Afiyet olsun :)
Tarif yazmaya alışkın değilim, kusurum olduysa affola...


Blog, Updated at: 14:14

0 yorum:

Yorum Gönder