♥ ♥ ♥ ♥ KEŞKEK ♥ ♥ ♥

by Kadın Sitesi Moda Güzellik Kadınca on 9 Eylül 2013 Pazartesi

               En sevdiğim yemeklerden biri olan Keşkeğin tarifini resimler aracılığıyla size anlatmaya çalışacağım inşallah :)

          Önce dövme (buğday) yi seçip, yıkıyorum.
Sonra kaynamış suyla tencere de bir kaç defa kaynatıyorum. Bir taraftan da tavuk etini ayrı bir tencere de suda haşlıyorum. ( Tavuğun derisiyle beraber satılan göğüs etleriyle yaparsanız daha lezzetli olur.) Benim canım çok çektiği için evde but vardı onunla yaptım.

keşkek,yemek


             Butu haşladıktan sonra resimdeki gibi, ince ince ayırıyoruz. Haşlanan dövmenin içine tavukları atıp karıştırıyoruz. Tuzunu da ilave ediyoruz. Sonra diğer resimdeki gibi tahta kaşık la ezmeye çalışıyoruz. Tencerenin kenarına vurarak.
Sonra tavuk eti tel tel ayrılıyor ve dövmeler de eziliyor.


keşkek,yemek,

                Daha sonra tavuğu haşladığımız suyu ezdiğimiz tavuk ve dövmenin olduğu tencereye boşaltıyoruz. İyice karıştırıyoruz. Bu aşamadan sonra kısık ateşte dibine tutmamasına dikkat ederek, arada bir karıştırarak pişiriyoruz. Bu aşama da buyday unu ilave edenler var ama, ben öyle yapmıyorum.

keşkek,yemek,


 keşkek,yemek,

Blog, Updated at: 20:31

0 yorum:

Yorum Gönder