DİKİŞ | PLAJ ELBİSESİ

by Kadın Sitesi Moda Güzellik Kadınca on 17 Temmuz 2013 Çarşamba

  Tatile gitmeme çok az kaldı. Bu yıl çocuk gibi heyecanlanıyorum. Hazırlıklarıma başladım ben de.
Bu plaj elbisesinin kalıbını kendim çıkardım. Straplez bir elbise oldu. Göğüs kısmını tünelden geçirdiğim bebe lastiğiyle büzdüm. Ön ortaya kurdela yapmak için kendi kumaşından parça diktim. Etek ucunu zigzakla bitirdim.



                     KALIBINI ŞÖYLE ÇIKARDIM.
   Arka parçayı eni 50 cm boyu 70 cm olacak şekilde yaptım. Siz kendi bedeninize göre genişletip daraltabilirsiniz ama 38 beden için bu ölçüler tam oluyor.
  Ön parçayı ise aynı ölçülerde olan parçanın 20 cm lik kısmını içe katlayıp, kalan 50 cm lik kısmını yarıçapı 50 cm olacak şekilde 1/4 daire oluşturdum. Ön için bu şekilde 2 parça kesip kuruvaze yaptım.

   Burada bir noktaya dikkat çekmek istiyorum. Eğer evinizde overlok makinanız yoksa şifon kumaş diktiğinizde, dikiş yerlerinin iç kısımlarından dikiş payları görünecektir. Bunu önlemek için şöyle bir yol izliyoruz: Önce kumaşı tersi tersinde dikiyoruz. Sonra dikiş payını 0.5 cm olacak şekilde kesiyoruz ve tersi tersine çevirip tekrar dikiş geçiyoruz. Böylece dikiş payı içte kalıyor. Sonra oluşan dikiş payını bir tarafa yatırıp üstten dikiş çekiyoruz ve tertemiz bir dikişimiz oluyor. Bu yöntemi aynı zamanda sağlam dikiş elde etmek istediğimiz kumaşlarda da uygulayabiliriz.

Blog, Updated at: 11:16

0 yorum:

Yorum Gönder